SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri derunin kritik olan bu dü kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık daha harisçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması derunin yapılan çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı çalışmalemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. Ayrıca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde geçirmek derunin yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu katlaştırmayı azıcık daha harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayrım; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Doğrusu SEO derunin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir öteki önemli ayrım da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu hatır değişikdır. SEO çkızılışmaları daha doğal uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir gidiş geliş sıkıntısızışı katkısızlar.
Bu dü kavram, derunerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise amaç daha ticari başüstüneğu derunin derunerikler SEO çkızılışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu saymak bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha yerinde ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.